loading...

سایت آموزش بازارهای مالی

در این مطلب هرآنچه لازم است در مورد پل بلاکچین ختما بدانید را آموزش داده ایم!

بازدید : 9
چهارشنبه 2 شهريور 1401 زمان : 12:44

پل بلاک چین پروتکلی است که دو زنجیره بلاک را به هم متصل می کند تا تعامل بین آنها را فراهم کند. اگر شما صاحب بیت کوین هستید اما می خواهید در فعالیت های DeFi در شبکه اتریوم شرکت کنید، پل بلاک چین به شما این امکان را می دهد که بدون فروش بیت کوین خود این کار را انجام دهید. پل های بلاک چین برای دستیابی به قابلیت همکاری در فضای بلاک چین اساسی هستند. همه این موارد تنها در مقالات و دوره های آپدیتی همچون آموزش ارز دیجیتال در مشهد پارسیان بورس تدریس می شوند!

مقدمه

برای اینکه بفهمید پل بلاک چین چیست، ابتدا باید بدانید که بلاک چین چیست. بیت کوین، اتریوم و زنجیره هوشمند BNB برخی از اکوسیستم های اصلی بلاک چین هستند که همگی بر اساس پروتکل های اجماع مختلف، زبان های برنامه نویسی و قوانین سیستم هستند.

پل بلاک چین پروتکلی است که دو بلاک چین مجزا از لحاظ اقتصادی و تکنولوژیکی را به هم متصل می کند تا امکان همکاری بین آنها فراهم شود. این پروتکل ها به عنوان یک پل فیزیکی عمل می کنند که یک جزیره را به جزیره دیگر متصل می کند و جزایر اکوسیستم های زنجیره بلوکی مجزا هستند.

بنابراین، پل های بلاک چین به اصطلاح قابلیت همکاری را فراهم می کنند، به این معنی که دارایی های دیجیتال و داده های میزبانی شده روی یک بلاک چین می توانند با دیگری تعامل داشته باشند. قابلیت همکاری سنگ بنای اینترنت است: ماشین‌ها در سراسر جهان از مجموعه پروتکل‌های باز یکسانی برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده می‌کنند. در فضای بلاک چین که پروتکل‌های مختلف زیادی وجود دارد، پل‌های بلاک چین برای ارائه سهولت مشابه در تبادل داده و ارزش ضروری هستند.

چرا به پل های بلاک چین نیاز داریم؟

همانطور که فضای بلاک چین تکامل یافته و گسترش یافته است، یکی از مهم ترین محدودیت ها عدم توانایی بلاک چین های مختلف برای همکاری با یکدیگر بوده است. هر بلاک چین قوانین، توکن ها، پروتکل ها و قراردادهای هوشمند خود را دارد. پل های بلاک چین به شکستن این اکوسیستم های رمزنگاری جدا شده و گرد هم آوردن آنها کمک می کند. یک شبکه به هم پیوسته از بلاک چین ها می تواند به توکن ها و داده ها اجازه دهد که به طور یکپارچه بین آنها رد و بدل شود.

پل های بلاک چین علاوه بر ارائه نقل و انتقالات زنجیره ای، مزایای دیگری نیز دارند. آنها به کاربران اجازه دسترسی به پروتکل های جدید در زنجیره های دیگر را می دهند و به توسعه دهندگان از جوامع مختلف بلاک چین اجازه می دهند با یکدیگر همکاری کنند. به عبارت دیگر، پل های بلاک چین جزء حیاتی یک آینده قابل همکاری برای صنعت بلاک چین هستند.

پل های بلاک چین چگونه کار می کنند؟

رایج ترین مورد استفاده برای پل بلاک چین، انتقال توکن است. به عنوان مثال، شما می خواهید بیت کوین (BTC) خود را به شبکه اتریوم منتقل کنید. یک راه این است که بیت کوین خود را بفروشید و سپس اتر (ETH) بخرید. با این حال، این کار هزینه های معاملاتی را به همراه خواهد داشت و شما را در معرض نوسانات قیمت قرار می دهد.

از طرف دیگر، می توانید با استفاده از پل بلاک چین بدون فروش ارز دیجیتال خود به این هدف برسید. وقتی 1 بیت کوین را به کیف پول اتریوم متصل می کنید، قرارداد پل بلاک چین، بیت کوین شما را مسدود می کند و مقدار معادلی از بیت کوین پیچیده (WBTC) ایجاد می کند که یک توکن ERC20 سازگار با شبکه اتریوم است. مقدار بیت کوینی که می خواهید انتقال دهید در یک قرارداد هوشمند قفل شده است و توکن های معادل آن در شبکه بلاک چین هدف صادر یا ضرب می شوند. توکن پیچیده یک نسخه توکن شده از یک ارز دیجیتال دیگر است. به ارزش دارایی ای که نشان می دهد متصل است و به طور کلی می تواند در هر زمان برای آن بازخرید شود (استقرار شود).

از دیدگاه کاربر، این فرآیند شامل چندین مرحله است. به عنوان مثال، برای استفاده از Binance Bridge، ابتدا باید زنجیره ای را که می خواهید از آن مهاجرت کنید، انتخاب کرده و مقدار آن را وارد کنید. سپس رمزارز را به آدرسی که توسط Binance Bridge ایجاد شده است واریز خواهید کرد. هنگامی که ارز دیجیتال در بازه زمانی به آدرس مورد نظر ارسال شد، بایننس بریج معادل تعداد توکن‌های پیچیده شده در بلاک چین دیگر را برای شما ارسال می‌کند. اگر می خواهید وجوه خود را به عقب برگردانید، به سادگی روند معکوس را طی می کنید.

چه نوع پل های بلاک چین وجود دارد؟

پل‌های بلاک چین را می‌توان بر اساس عملکرد، مکانیسم و سطوح متمرکز طبقه‌بندی کرد.

پل بین حبس و غیر حبس

یکی از طبقه بندی های رایج، تقسیم پل های بلاک چین به دو نوع نگهبانی (متمرکز) و غیر حافظی (غیرمتمرکز) است.

پل های نگهبانی از کاربران می خواهند که برای عملکرد صحیح و ایمن سیستم به یک سازمان مرکزی اعتماد کنند. کاربران باید تحقیقات کاملی انجام دهند تا مطمئن شوند این سازمان قابل اعتماد است.

پل‌های غیرقانونی به شیوه‌ای غیرمتمرکز عمل می‌کنند و با تکیه بر قراردادهای هوشمند برای مدیریت قفل و ضرب ارزهای دیجیتال، نیاز به اعتماد به اپراتور پل را از بین می‌برند. در این حالت، امنیت سیستم فقط به اندازه کد زیرین است.

پل های بلاک چین بر اساس عملکرد

طبقه بندی دیگر بر اساس نحوه عملکرد پل بلاک چین است. برخی از نمونه‌ها عبارتند از پل‌های دارایی پیچیده و پل‌های زنجیره جانبی.

پل‌های دارای دارایی، قابلیت همکاری ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کنندب، به عنوان مثال، مهاجرت بیت کوین به شبکه اتریوم با مهاجرت BTC به BTC Wrapped (WBTC)، یک توکن ERC20 سازگار با شبکه اتریوم. پل های زنجیره جانبی، بلاک چین والدین را به زنجیره جانبی فرزند خود متصل می کند و ارتباط بین آنها را امکان پذیر می کند. آنها مورد نیاز هستند زیرا زنجیره های والد و جانبی ممکن است مکانیسم های اجماع متفاوتی داشته باشند. یک مثال، پل xDai است که شبکه اصلی اتریوم را به Gnosis Chain (بلاک چین سابق xDai)، یک زنجیره جانبی پرداخت پایدار مبتنی بر اتریوم متصل می‌کند. xDai توسط مجموعه‌ای از اعتبارسنجی‌ها غیر از آنهایی که از شبکه اتریوم پشتیبانی می‌کنند، محافظت می‌شود. پل xDai انتقال ارزش بین دو زنجیره را آسان می کند.

پل های بلاک چین با مکانیسم ها

پل های یک طرفه (یک طرفه) و پل های دو طرفه (دو طرفه) وجود دارد. پل یک طرفه به این معنی است که کاربران فقط می توانند دارایی ها را به یک بلاک چین مقصد متصل کنند، اما نمی توانند به بلاک چین خود بازگردند. پل های دو طرفه به دارایی ها اجازه می دهد تا در هر دو جهت به هم متصل شوند.

مزایای پل های بلاک چین

مهمترین مزیت پل های بلاک چین توانایی بهبود قابلیت همکاری است.

آنها امکان تبادل توکن ها، دارایی ها و داده ها را بین بلاک چین های مختلف، چه بین پروتکل های لایه 1 و لایه 2 یا زنجیره های جانبی مختلف، می دهند. به عنوان مثال، WBTC به کاربران بیت کوین اجازه می دهد تا برنامه های غیرمتمرکز (dapps) و سرویس های DeFi اکوسیستم اتریوم را کاوش کنند. یک بخش بلاک چین قابل همکاری برای موفقیت آینده این صنعت بسیار مهم است.

یکی دیگر از مزایای پل های بلاک چین افزایش مقیاس پذیری است. برخی از پل های بلاک چین می توانند تعداد زیادی از تراکنش ها را پردازش کنند و کارایی را افزایش دهند. به عنوان مثال، پل اتریوم-پلیگون یک پل دو طرفه غیرمتمرکز است که به عنوان راه حلی برای مقیاس پذیری شبکه اتریوم عمل می کند. در نتیجه، کاربران می توانند از تراکنش های سریع تر و هزینه های تراکنش کمتر بهره مند شوند.

خطرات پل های بلاک چین

در عین حال، پل های بلاک چین دارای محدودیت هایی هستند. مهاجمان از آسیب‌پذیری‌های موجود در قراردادهای هوشمند برخی از پل‌های بلاک چین استفاده کردند. تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال توسط مهاجمان از پل‌های زنجیره‌ای متقاطع مورد سوء استفاده قرار گرفته‌اند.

پل های نگهبانی ممکن است کاربران را در معرض خطرات نگهداری قرار دهد. نهاد متمرکز پشت پل نگهبانی از نظر تئوری می تواند وجوه کاربران را بدزدد. هنگام استفاده از پل های نگهبانی، مارک های شناخته شده با سابقه طولانی را انتخاب کنید.

یکی دیگر از محدودیت های فنی بالقوه، گلوگاه های سرعت تراکنش است. تنگنای پهنای باند تک زنجیره‌ای می‌تواند مانع از تعامل بلاک چین در مقیاس بزرگ شود.

در حالی که پل زدن می‌تواند ازدحام را در یک شبکه شلوغ کاهش دهد، انتقال دارایی‌ها به شبکه‌ای دیگر مشکل مقیاس‌پذیری را حل نمی‌کند، زیرا کاربران همیشه به مجموعه‌ای از برنامه‌ها و خدمات مشابه دسترسی نخواهند داشت. به عنوان مثال، برخی از Dapp های اتریوم در Polygon Bridge در دسترس نیستند و کارایی مقیاس پذیری آن را محدود می کند.

در نهایت، پل‌های بلاک چین می‌توانند پروتکل‌های زیربنایی را در معرض خطرات مرتبط با نابرابری در اعتماد قرار دهند. از آنجایی که پل های بلاک چین، بلاک چین های مختلف را به هم متصل می کنند، امنیت کلی شبکه های متصل به هم به اندازه ضعیف ترین پیوند قوی است.

آینده پل های بلاک چین چیست؟

اینترنت یک سیستم انقلابی است تا حدی به دلیل قابلیت همکاری بالا. پل های بلاک چین برای افزایش قابلیت همکاری و پذیرش انبوه صنعت بلاک چین حیاتی هستند. آنها برخی از نوآوری های قابل توجه را فعال کرده اند که به کاربران اجازه می دهد دارایی ها را در بسیاری از پروتکل های بلاک چین مبادله کنند. پل های بلاک چین از نظر تعداد پل ها، کاربران و کل تراکنش ها رشد قابل توجهی داشته اند.

نیاز به پل های بلاک چین احتمالاً با حرکت اینترنت به سمت Web3 ادامه خواهد یافت. نوآوری های آینده ممکن است مقیاس پذیری و کارایی بیشتری را برای کاربران و توسعه دهندگان فراهم کند. راه حل های نوآورانه ای را می توان برای رسیدگی به خطرات ایمنی مرتبط با پل ها پیشنهاد کرد. پل های بلاک چین بخشی جدایی ناپذیر از ساخت یک فضای بلاک چین قابل تعامل، باز و غیرمتمرکز هستند.

افکار نهایی

توسعه صنعت بلاک چین با نوآوری مداوم انجام می شود. پروتکل‌های پیشگامی مانند شبکه‌های بیت‌کوین و اتریوم و به دنبال آن بسیاری از بلاک‌چین‌های جایگزین لایه 1 و لایه 2 وجود دارد. تعداد رمزارزها و توکن‌ها به‌طور تصاعدی افزایش یافته است.

با قوانین و فناوری های جداگانه، آنها به پل های زنجیره بلوکی برای اتصال به یکدیگر نیاز دارند. اکوسیستم بلاک چین پل شده، منسجم تر و تعامل پذیرتر است و فرصت هایی را برای مقیاس پذیری و کارایی بهتر باز می کند. با حملات متعدد به پل های متقاطع، جستجو برای طراحی پل ایمن تر و قابل اعتمادتر ادامه دارد.

منبع

پل بلاک چین پروتکلی است که دو زنجیره بلاک را به هم متصل می کند تا تعامل بین آنها را فراهم کند. اگر شما صاحب بیت کوین هستید اما می خواهید در فعالیت های DeFi در شبکه اتریوم شرکت کنید، پل بلاک چین به شما این امکان را می دهد که بدون فروش بیت کوین خود این کار را انجام دهید. پل های بلاک چین برای دستیابی به قابلیت همکاری در فضای بلاک چین اساسی هستند. همه این موارد تنها در مقالات و دوره های آپدیتی همچون آموزش ارز دیجیتال در مشهد پارسیان بورس تدریس می شوند!

مقدمه

برای اینکه بفهمید پل بلاک چین چیست، ابتدا باید بدانید که بلاک چین چیست. بیت کوین، اتریوم و زنجیره هوشمند BNB برخی از اکوسیستم های اصلی بلاک چین هستند که همگی بر اساس پروتکل های اجماع مختلف، زبان های برنامه نویسی و قوانین سیستم هستند.

پل بلاک چین پروتکلی است که دو بلاک چین مجزا از لحاظ اقتصادی و تکنولوژیکی را به هم متصل می کند تا امکان همکاری بین آنها فراهم شود. این پروتکل ها به عنوان یک پل فیزیکی عمل می کنند که یک جزیره را به جزیره دیگر متصل می کند و جزایر اکوسیستم های زنجیره بلوکی مجزا هستند.

بنابراین، پل های بلاک چین به اصطلاح قابلیت همکاری را فراهم می کنند، به این معنی که دارایی های دیجیتال و داده های میزبانی شده روی یک بلاک چین می توانند با دیگری تعامل داشته باشند. قابلیت همکاری سنگ بنای اینترنت است: ماشین‌ها در سراسر جهان از مجموعه پروتکل‌های باز یکسانی برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده می‌کنند. در فضای بلاک چین که پروتکل‌های مختلف زیادی وجود دارد، پل‌های بلاک چین برای ارائه سهولت مشابه در تبادل داده و ارزش ضروری هستند.

چرا به پل های بلاک چین نیاز داریم؟

همانطور که فضای بلاک چین تکامل یافته و گسترش یافته است، یکی از مهم ترین محدودیت ها عدم توانایی بلاک چین های مختلف برای همکاری با یکدیگر بوده است. هر بلاک چین قوانین، توکن ها، پروتکل ها و قراردادهای هوشمند خود را دارد. پل های بلاک چین به شکستن این اکوسیستم های رمزنگاری جدا شده و گرد هم آوردن آنها کمک می کند. یک شبکه به هم پیوسته از بلاک چین ها می تواند به توکن ها و داده ها اجازه دهد که به طور یکپارچه بین آنها رد و بدل شود.

پل های بلاک چین علاوه بر ارائه نقل و انتقالات زنجیره ای، مزایای دیگری نیز دارند. آنها به کاربران اجازه دسترسی به پروتکل های جدید در زنجیره های دیگر را می دهند و به توسعه دهندگان از جوامع مختلف بلاک چین اجازه می دهند با یکدیگر همکاری کنند. به عبارت دیگر، پل های بلاک چین جزء حیاتی یک آینده قابل همکاری برای صنعت بلاک چین هستند.

پل های بلاک چین چگونه کار می کنند؟

رایج ترین مورد استفاده برای پل بلاک چین، انتقال توکن است. به عنوان مثال، شما می خواهید بیت کوین (BTC) خود را به شبکه اتریوم منتقل کنید. یک راه این است که بیت کوین خود را بفروشید و سپس اتر (ETH) بخرید. با این حال، این کار هزینه های معاملاتی را به همراه خواهد داشت و شما را در معرض نوسانات قیمت قرار می دهد.

از طرف دیگر، می توانید با استفاده از پل بلاک چین بدون فروش ارز دیجیتال خود به این هدف برسید. وقتی 1 بیت کوین را به کیف پول اتریوم متصل می کنید، قرارداد پل بلاک چین، بیت کوین شما را مسدود می کند و مقدار معادلی از بیت کوین پیچیده (WBTC) ایجاد می کند که یک توکن ERC20 سازگار با شبکه اتریوم است. مقدار بیت کوینی که می خواهید انتقال دهید در یک قرارداد هوشمند قفل شده است و توکن های معادل آن در شبکه بلاک چین هدف صادر یا ضرب می شوند. توکن پیچیده یک نسخه توکن شده از یک ارز دیجیتال دیگر است. به ارزش دارایی ای که نشان می دهد متصل است و به طور کلی می تواند در هر زمان برای آن بازخرید شود (استقرار شود).

از دیدگاه کاربر، این فرآیند شامل چندین مرحله است. به عنوان مثال، برای استفاده از Binance Bridge، ابتدا باید زنجیره ای را که می خواهید از آن مهاجرت کنید، انتخاب کرده و مقدار آن را وارد کنید. سپس رمزارز را به آدرسی که توسط Binance Bridge ایجاد شده است واریز خواهید کرد. هنگامی که ارز دیجیتال در بازه زمانی به آدرس مورد نظر ارسال شد، بایننس بریج معادل تعداد توکن‌های پیچیده شده در بلاک چین دیگر را برای شما ارسال می‌کند. اگر می خواهید وجوه خود را به عقب برگردانید، به سادگی روند معکوس را طی می کنید.

چه نوع پل های بلاک چین وجود دارد؟

پل‌های بلاک چین را می‌توان بر اساس عملکرد، مکانیسم و سطوح متمرکز طبقه‌بندی کرد.

پل بین حبس و غیر حبس

یکی از طبقه بندی های رایج، تقسیم پل های بلاک چین به دو نوع نگهبانی (متمرکز) و غیر حافظی (غیرمتمرکز) است.

پل های نگهبانی از کاربران می خواهند که برای عملکرد صحیح و ایمن سیستم به یک سازمان مرکزی اعتماد کنند. کاربران باید تحقیقات کاملی انجام دهند تا مطمئن شوند این سازمان قابل اعتماد است.

پل‌های غیرقانونی به شیوه‌ای غیرمتمرکز عمل می‌کنند و با تکیه بر قراردادهای هوشمند برای مدیریت قفل و ضرب ارزهای دیجیتال، نیاز به اعتماد به اپراتور پل را از بین می‌برند. در این حالت، امنیت سیستم فقط به اندازه کد زیرین است.

پل های بلاک چین بر اساس عملکرد

طبقه بندی دیگر بر اساس نحوه عملکرد پل بلاک چین است. برخی از نمونه‌ها عبارتند از پل‌های دارایی پیچیده و پل‌های زنجیره جانبی.

پل‌های دارای دارایی، قابلیت همکاری ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کنندب، به عنوان مثال، مهاجرت بیت کوین به شبکه اتریوم با مهاجرت BTC به BTC Wrapped (WBTC)، یک توکن ERC20 سازگار با شبکه اتریوم. پل های زنجیره جانبی، بلاک چین والدین را به زنجیره جانبی فرزند خود متصل می کند و ارتباط بین آنها را امکان پذیر می کند. آنها مورد نیاز هستند زیرا زنجیره های والد و جانبی ممکن است مکانیسم های اجماع متفاوتی داشته باشند. یک مثال، پل xDai است که شبکه اصلی اتریوم را به Gnosis Chain (بلاک چین سابق xDai)، یک زنجیره جانبی پرداخت پایدار مبتنی بر اتریوم متصل می‌کند. xDai توسط مجموعه‌ای از اعتبارسنجی‌ها غیر از آنهایی که از شبکه اتریوم پشتیبانی می‌کنند، محافظت می‌شود. پل xDai انتقال ارزش بین دو زنجیره را آسان می کند.

پل های بلاک چین با مکانیسم ها

پل های یک طرفه (یک طرفه) و پل های دو طرفه (دو طرفه) وجود دارد. پل یک طرفه به این معنی است که کاربران فقط می توانند دارایی ها را به یک بلاک چین مقصد متصل کنند، اما نمی توانند به بلاک چین خود بازگردند. پل های دو طرفه به دارایی ها اجازه می دهد تا در هر دو جهت به هم متصل شوند.

مزایای پل های بلاک چین

مهمترین مزیت پل های بلاک چین توانایی بهبود قابلیت همکاری است.

آنها امکان تبادل توکن ها، دارایی ها و داده ها را بین بلاک چین های مختلف، چه بین پروتکل های لایه 1 و لایه 2 یا زنجیره های جانبی مختلف، می دهند. به عنوان مثال، WBTC به کاربران بیت کوین اجازه می دهد تا برنامه های غیرمتمرکز (dapps) و سرویس های DeFi اکوسیستم اتریوم را کاوش کنند. یک بخش بلاک چین قابل همکاری برای موفقیت آینده این صنعت بسیار مهم است.

یکی دیگر از مزایای پل های بلاک چین افزایش مقیاس پذیری است. برخی از پل های بلاک چین می توانند تعداد زیادی از تراکنش ها را پردازش کنند و کارایی را افزایش دهند. به عنوان مثال، پل اتریوم-پلیگون یک پل دو طرفه غیرمتمرکز است که به عنوان راه حلی برای مقیاس پذیری شبکه اتریوم عمل می کند. در نتیجه، کاربران می توانند از تراکنش های سریع تر و هزینه های تراکنش کمتر بهره مند شوند.

خطرات پل های بلاک چین

در عین حال، پل های بلاک چین دارای محدودیت هایی هستند. مهاجمان از آسیب‌پذیری‌های موجود در قراردادهای هوشمند برخی از پل‌های بلاک چین استفاده کردند. تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال توسط مهاجمان از پل‌های زنجیره‌ای متقاطع مورد سوء استفاده قرار گرفته‌اند.

پل های نگهبانی ممکن است کاربران را در معرض خطرات نگهداری قرار دهد. نهاد متمرکز پشت پل نگهبانی از نظر تئوری می تواند وجوه کاربران را بدزدد. هنگام استفاده از پل های نگهبانی، مارک های شناخته شده با سابقه طولانی را انتخاب کنید.

یکی دیگر از محدودیت های فنی بالقوه، گلوگاه های سرعت تراکنش است. تنگنای پهنای باند تک زنجیره‌ای می‌تواند مانع از تعامل بلاک چین در مقیاس بزرگ شود.

در حالی که پل زدن می‌تواند ازدحام را در یک شبکه شلوغ کاهش دهد، انتقال دارایی‌ها به شبکه‌ای دیگر مشکل مقیاس‌پذیری را حل نمی‌کند، زیرا کاربران همیشه به مجموعه‌ای از برنامه‌ها و خدمات مشابه دسترسی نخواهند داشت. به عنوان مثال، برخی از Dapp های اتریوم در Polygon Bridge در دسترس نیستند و کارایی مقیاس پذیری آن را محدود می کند.

در نهایت، پل‌های بلاک چین می‌توانند پروتکل‌های زیربنایی را در معرض خطرات مرتبط با نابرابری در اعتماد قرار دهند. از آنجایی که پل های بلاک چین، بلاک چین های مختلف را به هم متصل می کنند، امنیت کلی شبکه های متصل به هم به اندازه ضعیف ترین پیوند قوی است.

آینده پل های بلاک چین چیست؟

اینترنت یک سیستم انقلابی است تا حدی به دلیل قابلیت همکاری بالا. پل های بلاک چین برای افزایش قابلیت همکاری و پذیرش انبوه صنعت بلاک چین حیاتی هستند. آنها برخی از نوآوری های قابل توجه را فعال کرده اند که به کاربران اجازه می دهد دارایی ها را در بسیاری از پروتکل های بلاک چین مبادله کنند. پل های بلاک چین از نظر تعداد پل ها، کاربران و کل تراکنش ها رشد قابل توجهی داشته اند.

نیاز به پل های بلاک چین احتمالاً با حرکت اینترنت به سمت Web3 ادامه خواهد یافت. نوآوری های آینده ممکن است مقیاس پذیری و کارایی بیشتری را برای کاربران و توسعه دهندگان فراهم کند. راه حل های نوآورانه ای را می توان برای رسیدگی به خطرات ایمنی مرتبط با پل ها پیشنهاد کرد. پل های بلاک چین بخشی جدایی ناپذیر از ساخت یک فضای بلاک چین قابل تعامل، باز و غیرمتمرکز هستند.

افکار نهایی

توسعه صنعت بلاک چین با نوآوری مداوم انجام می شود. پروتکل‌های پیشگامی مانند شبکه‌های بیت‌کوین و اتریوم و به دنبال آن بسیاری از بلاک‌چین‌های جایگزین لایه 1 و لایه 2 وجود دارد. تعداد رمزارزها و توکن‌ها به‌طور تصاعدی افزایش یافته است.

با قوانین و فناوری های جداگانه، آنها به پل های زنجیره بلوکی برای اتصال به یکدیگر نیاز دارند. اکوسیستم بلاک چین پل شده، منسجم تر و تعامل پذیرتر است و فرصت هایی را برای مقیاس پذیری و کارایی بهتر باز می کند. با حملات متعدد به پل های متقاطع، جستجو برای طراحی پل ایمن تر و قابل اعتمادتر ادامه دارد.

منبع

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 4
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 7
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 8
  • بازدید ماه : 13
  • بازدید سال : 19
  • بازدید کلی : 168
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه