loading...

سایت آموزش بازارهای مالی

معرفی صرافی یونی سواپ و نحوه کار با آن به طور کامل و صفر تا صد

بازدید : 6
سه شنبه 25 مرداد 1401 زمان : 14:21

Uniswap پیشرو صرافی غیرمتمرکز رمزنگاری است که از بلاک چین اتریوم پشتیبانی می کند. یونی سواپ صرافی غیر متمرکز و از بخش های دوره آموزش ارز دیجیتال در مشهد حامی سرمایه است.

اکثریت قریب به اتفاق معاملات کریپتو در صرافی های متمرکز مانند کوین بیس و بایننس انجام می شود. این پلتفرم‌ها توسط یک نهاد واحد (شرکتی که صرافی را اداره می‌کند) اداره می‌شوند، از کاربران می‌خواهند وجوه را تحت کنترل خود قرار دهند و از یک سیستم دفتر سفارش سنتی برای تسهیل تجارت استفاده کنند.

معاملات مبتنی بر دفترچه سفارش زمانی است که سفارشات خرید و فروش به صورت فهرستی همراه با کل مبلغ ثبت شده در هر سفارش ارائه می شود. تعداد سفارشات باز برای خرید و فروش یک دارایی به عنوان "عمق بازار" شناخته می شود. برای انجام یک معامله موفق با استفاده از این سیستم، یک سفارش خرید باید با یک سفارش فروش در طرف مقابل دفترچه سفارش برای همان مقدار و قیمت دارایی مطابقت داده شود و بالعکس.

مرتبط: شرکت‌های کارت اعتباری باید پرداخت‌های استیبل کوین را ارائه دهند یا پشت سر بگذارند: گارتنر

به عنوان مثال، اگر می خواهید یک بیت کوین (BTC) را به قیمت 33000 دلار در یک صرافی متمرکز بفروشید، باید منتظر خریدار در سمت دیگر دفترچه سفارش باشید تا مقدار برابر یا بیشتر بیت کوین را با آن قیمت خریداری کند.

مشکل اصلی این نوع سیستم نقدینگی است که در این زمینه به عمق و کمیت سفارشات موجود در دفترچه سفارشات در هر لحظه اشاره دارد. اگر نقدینگی کم باشد، این بدان معناست که معامله گران ممکن است نتوانند سفارشات خرید یا فروش خود را تکمیل کنند.

راه دیگر برای اندیشیدن به نقدینگی این است که تصور کنید صاحب یک غرفه مواد غذایی در یک بازار خیابانی هستید. اگر بازار خیابانی مملو از غرفه‌دارانی باشد که اجناس می‌فروشند و مردمی که غذا و خواربار می‌خرند، «بازار مایع» محسوب می‌شود. اگر بازار آرام بود و خرید و فروش کم بود، «بازار تنگ» محسوب می شد.

Uniswap چیست؟

Uniswap نوع کاملاً متفاوتی از صرافی است که کاملاً غیرمتمرکز است، به این معنی که متعلق به یک نهاد واحد نیست یا اداره می شود و از نوع نسبتاً جدیدی از مدل معاملاتی به نام پروتکل نقدینگی خودکار استفاده می کند (به زیر مراجعه کنید).

پلتفرم Uniswap در سال 2018 بر روی بلاک چین اتریوم، دومین پروژه بزرگ ارزهای دیجیتال در جهان از نظر ارزش بازار، ساخته شد و آن را با تمام توکن‌ها و زیرساخت‌های ERC-20 مانند خدمات کیف پول مانند MetaMask و MyEtherWallet سازگار کرد.

Uniswap نیز کاملاً منبع باز است، به این معنی که هر کسی می تواند کد را برای ایجاد صرافی های غیرمتمرکز خود کپی کند. حتی به کاربران اجازه می دهد تا توکن ها را به صورت رایگان در صرافی لیست کنند. صرافی های متمرکز منظم سود محور هستند و برای فهرست کردن سکه های جدید کمیسیون بسیار بالایی دریافت می کنند، بنابراین این به تنهایی یک تفاوت قابل توجه است. از آنجایی که Uniswap یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) است، این بدان معناست که کاربران همیشه کنترل بر وجوه خود را حفظ می‌کنند، برخلاف صرافی متمرکز که معامله‌گران را ملزم می‌کند تا کنترل کلیدهای خصوصی خود را رها کنند تا سفارش‌ها در یک پایگاه داده داخلی ثبت شوند. بر روی بلاک چین اجرا نشود، که وقت گیرتر و گران تر است. با حفظ کنترل روی کلیدهای خصوصی، خطر از دست دادن دارایی ها در صورت هک شدن صرافی را از بین می برد.

طبق آخرین داده ها، Uniswap در حال حاضر چهارمین پلتفرم بزرگ مالی غیرمتمرکز (DeFi) است و دارایی های رمزنگاری شده به ارزش بیش از 3 میلیارد دلار در پروتکل خود قفل شده است.

چگونه Uniswap کار می کند

Uniswap بر روی دو قرارداد هوشمند اجرا می شود: قرارداد Exchange و قرارداد Factory. اینها برنامه های کامپیوتری خودکاری هستند که برای انجام عملکردهای خاصی تحت شرایط خاص طراحی شده اند. در این مورد، قرارداد هوشمند کارخانه برای افزودن توکن‌های جدید به پلتفرم استفاده می‌شود و قرارداد مبادله همه مبادلات توکن یا «تراکنش‌ها» را تسهیل می‌کند.

هر توکن مبتنی بر ERC20 را می توان با دیگری در پلتفرم به روز شده Uniswap v.2 جایگزین کرد.

پروتکل نقدینگی خودکار

روش Uniswap برای حل مشکل نقدینگی (که در مقدمه توضیح داده شد) مبادلات متمرکز از طریق استفاده از یک پروتکل نقدینگی خودکار است. این کار با تشویق افراد معامله در بورس برای تبدیل شدن به ارائه دهندگان نقدینگی (LP) کار می کند: کاربران Uniswap پول خود را برای ایجاد صندوقی که برای تکمیل تمام معاملات انجام شده در پلتفرم استفاده می شود، جمع می کنند. هر نشانه فهرست شده دارای استخر مخصوص به خود است که کاربران می توانند در آن مشارکت کنند، و قیمت هر توکن با استفاده از یک الگوریتم ریاضی اجرا شده توسط کامپیوتر محاسبه می شود (که در بخش «چگونه قیمت توکن تعیین می شود» در زیر توضیح داده شده است).

با این سیستم، خریدار یا فروشنده مجبور نیست منتظر عکس آن باشد طرف اشتباه برای تکمیل معامله در عوض، آن‌ها می‌توانند فوراً هر معامله‌ای را با قیمتی مشخص انجام دهند، به شرطی که نقدینگی کافی در استخر خاص برای تسهیل آن وجود داشته باشد.

در ازای مشارکت در وجوه خود، هر LP یک توکن دریافت می کند که نشان دهنده کمکی است که به استخر ارائه شده است. به عنوان مثال، اگر 10000 دلار به یک استخر نقدینگی که در مجموع شامل 100000 دلار است واریز کرده باشید، یک توکن برای 10٪ از آن استخر دریافت خواهید کرد. این توکن را می توان با سهمی از کارمزد معاملات مبادله کرد. Uniswap به ازای هر معامله ای که در پلتفرم انجام می شود، کارمزد ثابت 0.30٪ از کاربران دریافت می کند و به طور خودکار آن را به استخر نقدینگی ارسال می کند.

هر زمان که یک ارائه‌دهنده نقدینگی تصمیم بگیرد که می‌خواهد از آن خارج شود، بخشی از کل کارمزدهای ذخیره را در رابطه با سهام خود در آن استخر دریافت می‌کند. توکنی که دریافت کردند، که اطلاعات مربوط به میزان بدهی آنها را ذخیره می کند، سپس از بین می رود.

از زمان به‌روزرسانی Uniswap نسخه 2، هزینه پروتکل جدیدی معرفی شده است که می‌توان آن را از طریق رأی‌گیری جامعه فعال یا غیرفعال کرد و اساساً 0.05٪ از هر 0.30٪ کارمزد معامله را به صندوق Uniswap ارسال کرد تا بودجه توسعه آینده را تأمین کند. این گزینه کارمزد در حال حاضر غیرفعال است، با این حال، اگر زمانی فعال شود، این بدان معناست که LPS شروع به دریافت 0.25٪ از هزینه های معاملاتی استخر می کند.

نحوه تعیین قیمت توکن

یکی دیگر از عناصر مهم این سیستم نحوه تعیین قیمت هر توکن است. به جای یک سیستم دفتر سفارش که قیمت هر دارایی توسط بالاترین خریدار و کمترین فروشنده تعیین می شود، Uniswap از یک سیستم بازارساز خودکار استفاده می کند. این روش جایگزین برای تعدیل قیمت دارایی بر اساس عرضه و تقاضای آن از یک معادله ریاضی طولانی مدت استفاده می کند. با افزایش و کاهش قیمت یک سکه بسته به نسبت تعداد سکه ها در استخر مربوطه کار می کند.

توجه به این نکته ضروری است که هرگاه شخصی یک توکن ERC-20 جدید به Uniswap اضافه کند، آن شخص باید مقدار معینی از توکن ERC-20 انتخابی و مقدار مساوی توکن ERC-20 دیگر را به منظور شروع استخر نقدینگی اضافه کند.

معادله تعیین قیمت هر توکن x * y = k است که مقدار توکن A x و مقدار توکن B y است. K یک مقدار ثابت است، یعنی عددی که تغییر نمی کند.

برای مثال، باب می‌خواهد با استفاده از استخر Uniswap LINK/ETH، یک پیوند زنجیره‌ای (LINK) را با اتر مبادله کند. باب تعداد زیادی REF به استخر اضافه می کند که نسبت REF در استخر به اتر را افزایش می دهد. از آنجایی که مقدار K باید بدون تغییر باقی بماند، به این معنی است که ارزش اتر افزایش می‌یابد در حالی که ارزش پیوند در استخر کاهش می‌یابد. بنابراین، هرچه باب پیوندهای بیشتری درج کند، اتر کمتری در ازای دریافت می‌کند، زیرا قیمت آن افزایش می‌یابد.

اندازه استخر نقدینگی همچنین تعیین می‌کند که قیمت توکن‌ها در طول معامله چقدر تغییر می‌کند. هرچه پول یا نقدینگی بیشتر در استخر باشد، انجام معاملات بزرگ بدون کاهش قیمت بسیار آسان تر است.

داوری

معامله گران آربیتراژ جزء مهم اکوسیستم Uniswap هستند. اینها معامله گرانی هستند که در یافتن اختلاف قیمت در چندین صرافی تخصص دارند و از آنها برای کسب سود استفاده می کنند. به عنوان مثال، اگر بیت کوین با قیمت 35500 دلار در کراکن و 35450 دلار در بایننس معامله می شد، می توانید بیت کوین را در بایننس بخرید و آن را در کراکن بفروشید تا سودی به دست آورید. اگر این کار را با حجم زیاد انجام دهید، می توانید سود قابل توجهی با ریسک نسبتاً کم به دست آورید.

کاری که معامله‌گران آربیتراژ در Uniswap انجام می‌دهند این است که توکن‌هایی را پیدا کنند که بالاتر یا پایین‌تر از میانگین قیمت بازارشان معامله می‌شوند - در نتیجه معاملات بزرگی که باعث عدم تعادل در استخر و کاهش یا افزایش قیمت می‌شوند - و بر این اساس آنها را خریداری یا بفروشند. آنها این کار را تا زمانی انجام می دهند که قیمت توکن مطابق با قیمت سایر صرافی ها باشد و سود بیشتری حاصل نشود. این رابطه هماهنگ بین سیستم سازندگان بازار خودکار و معامله‌گران آربیتراژ چیزی است که قیمت توکن Uniswap را با بقیه بازار حفظ می‌کند.

نحوه استفاده از Uniswap

شروع کار با Uniswap نسبتاً آسان است، با این حال باید مطمئن شوید که قبلاً یک کیف پول با قابلیت ERC-20 مانند MetaMask، WalletConnect، Wallet Coinbase، Portis یا Fortmatic دارید.

هنگامی که یکی از این کیف پول ها را دارید، باید اتریوم را به آن اضافه کنید تا در Uniswap معامله کنید و هزینه گاز را پرداخت کنید، که به آن کارمزد تراکنش های اتریوم گفته می شود. هزینه های گاز بسته به تعداد افرادی که از شبکه استفاده می کنند از نظر قیمت متفاوت است. اکثر خدمات کیف پول مطابق با ERC-20 سه گزینه برای پرداخت در بلاک چین اتریوم در اختیار شما قرار می دهند: آهسته، متوسط یا سریع. آهسته ارزان ترین گزینه است، سریع گران ترین گزینه است و متوسط جایی در این بین است. این تعیین می کند که تراکنش شما با چه سرعتی توسط ماینرها در شبکه اتریوم پردازش می شود.

  1. به https://uniswap.org بروید
  2. «استفاده» را فشار دهید از Uniswap در گوشه بالا سمت راست استفاده کنید.
  3. به بخش «اتصال کیف پول» در گوشه سمت راست بالا بروید و کیف پولی را که دارید انتخاب کنید.
  4. وارد کیف پول خود شوید و به آن اجازه دهید به Uniswap.5 متصل شود. در صفحه، این گزینه به شما داده می شود که مستقیماً با استفاده از گزینه های کشویی کنار بخش های «از» و «به»، توکن ها را مبادله کنید.
  5. انتخاب کنید کدام توکن را می خواهید مبادله کنید، مقدار را وارد کنید و روی "swap" کلیک کنید.

Uniswap پیشرو صرافی غیرمتمرکز رمزنگاری است که از بلاک چین اتریوم پشتیبانی می کند. یونی سواپ صرافی غیر متمرکز و از بخش های دوره آموزش ارز دیجیتال در مشهد حامی سرمایه است.

اکثریت قریب به اتفاق معاملات کریپتو در صرافی های متمرکز مانند کوین بیس و بایننس انجام می شود. این پلتفرم‌ها توسط یک نهاد واحد (شرکتی که صرافی را اداره می‌کند) اداره می‌شوند، از کاربران می‌خواهند وجوه را تحت کنترل خود قرار دهند و از یک سیستم دفتر سفارش سنتی برای تسهیل تجارت استفاده کنند.

معاملات مبتنی بر دفترچه سفارش زمانی است که سفارشات خرید و فروش به صورت فهرستی همراه با کل مبلغ ثبت شده در هر سفارش ارائه می شود. تعداد سفارشات باز برای خرید و فروش یک دارایی به عنوان "عمق بازار" شناخته می شود. برای انجام یک معامله موفق با استفاده از این سیستم، یک سفارش خرید باید با یک سفارش فروش در طرف مقابل دفترچه سفارش برای همان مقدار و قیمت دارایی مطابقت داده شود و بالعکس.

مرتبط: شرکت‌های کارت اعتباری باید پرداخت‌های استیبل کوین را ارائه دهند یا پشت سر بگذارند: گارتنر

به عنوان مثال، اگر می خواهید یک بیت کوین (BTC) را به قیمت 33000 دلار در یک صرافی متمرکز بفروشید، باید منتظر خریدار در سمت دیگر دفترچه سفارش باشید تا مقدار برابر یا بیشتر بیت کوین را با آن قیمت خریداری کند.

مشکل اصلی این نوع سیستم نقدینگی است که در این زمینه به عمق و کمیت سفارشات موجود در دفترچه سفارشات در هر لحظه اشاره دارد. اگر نقدینگی کم باشد، این بدان معناست که معامله گران ممکن است نتوانند سفارشات خرید یا فروش خود را تکمیل کنند.

راه دیگر برای اندیشیدن به نقدینگی این است که تصور کنید صاحب یک غرفه مواد غذایی در یک بازار خیابانی هستید. اگر بازار خیابانی مملو از غرفه‌دارانی باشد که اجناس می‌فروشند و مردمی که غذا و خواربار می‌خرند، «بازار مایع» محسوب می‌شود. اگر بازار آرام بود و خرید و فروش کم بود، «بازار تنگ» محسوب می شد.

Uniswap چیست؟

Uniswap نوع کاملاً متفاوتی از صرافی است که کاملاً غیرمتمرکز است، به این معنی که متعلق به یک نهاد واحد نیست یا اداره می شود و از نوع نسبتاً جدیدی از مدل معاملاتی به نام پروتکل نقدینگی خودکار استفاده می کند (به زیر مراجعه کنید).

پلتفرم Uniswap در سال 2018 بر روی بلاک چین اتریوم، دومین پروژه بزرگ ارزهای دیجیتال در جهان از نظر ارزش بازار، ساخته شد و آن را با تمام توکن‌ها و زیرساخت‌های ERC-20 مانند خدمات کیف پول مانند MetaMask و MyEtherWallet سازگار کرد.

Uniswap نیز کاملاً منبع باز است، به این معنی که هر کسی می تواند کد را برای ایجاد صرافی های غیرمتمرکز خود کپی کند. حتی به کاربران اجازه می دهد تا توکن ها را به صورت رایگان در صرافی لیست کنند. صرافی های متمرکز منظم سود محور هستند و برای فهرست کردن سکه های جدید کمیسیون بسیار بالایی دریافت می کنند، بنابراین این به تنهایی یک تفاوت قابل توجه است. از آنجایی که Uniswap یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) است، این بدان معناست که کاربران همیشه کنترل بر وجوه خود را حفظ می‌کنند، برخلاف صرافی متمرکز که معامله‌گران را ملزم می‌کند تا کنترل کلیدهای خصوصی خود را رها کنند تا سفارش‌ها در یک پایگاه داده داخلی ثبت شوند. بر روی بلاک چین اجرا نشود، که وقت گیرتر و گران تر است. با حفظ کنترل روی کلیدهای خصوصی، خطر از دست دادن دارایی ها در صورت هک شدن صرافی را از بین می برد.

طبق آخرین داده ها، Uniswap در حال حاضر چهارمین پلتفرم بزرگ مالی غیرمتمرکز (DeFi) است و دارایی های رمزنگاری شده به ارزش بیش از 3 میلیارد دلار در پروتکل خود قفل شده است.

چگونه Uniswap کار می کند

Uniswap بر روی دو قرارداد هوشمند اجرا می شود: قرارداد Exchange و قرارداد Factory. اینها برنامه های کامپیوتری خودکاری هستند که برای انجام عملکردهای خاصی تحت شرایط خاص طراحی شده اند. در این مورد، قرارداد هوشمند کارخانه برای افزودن توکن‌های جدید به پلتفرم استفاده می‌شود و قرارداد مبادله همه مبادلات توکن یا «تراکنش‌ها» را تسهیل می‌کند.

هر توکن مبتنی بر ERC20 را می توان با دیگری در پلتفرم به روز شده Uniswap v.2 جایگزین کرد.

پروتکل نقدینگی خودکار

روش Uniswap برای حل مشکل نقدینگی (که در مقدمه توضیح داده شد) مبادلات متمرکز از طریق استفاده از یک پروتکل نقدینگی خودکار است. این کار با تشویق افراد معامله در بورس برای تبدیل شدن به ارائه دهندگان نقدینگی (LP) کار می کند: کاربران Uniswap پول خود را برای ایجاد صندوقی که برای تکمیل تمام معاملات انجام شده در پلتفرم استفاده می شود، جمع می کنند. هر نشانه فهرست شده دارای استخر مخصوص به خود است که کاربران می توانند در آن مشارکت کنند، و قیمت هر توکن با استفاده از یک الگوریتم ریاضی اجرا شده توسط کامپیوتر محاسبه می شود (که در بخش «چگونه قیمت توکن تعیین می شود» در زیر توضیح داده شده است).

با این سیستم، خریدار یا فروشنده مجبور نیست منتظر عکس آن باشد طرف اشتباه برای تکمیل معامله در عوض، آن‌ها می‌توانند فوراً هر معامله‌ای را با قیمتی مشخص انجام دهند، به شرطی که نقدینگی کافی در استخر خاص برای تسهیل آن وجود داشته باشد.

در ازای مشارکت در وجوه خود، هر LP یک توکن دریافت می کند که نشان دهنده کمکی است که به استخر ارائه شده است. به عنوان مثال، اگر 10000 دلار به یک استخر نقدینگی که در مجموع شامل 100000 دلار است واریز کرده باشید، یک توکن برای 10٪ از آن استخر دریافت خواهید کرد. این توکن را می توان با سهمی از کارمزد معاملات مبادله کرد. Uniswap به ازای هر معامله ای که در پلتفرم انجام می شود، کارمزد ثابت 0.30٪ از کاربران دریافت می کند و به طور خودکار آن را به استخر نقدینگی ارسال می کند.

هر زمان که یک ارائه‌دهنده نقدینگی تصمیم بگیرد که می‌خواهد از آن خارج شود، بخشی از کل کارمزدهای ذخیره را در رابطه با سهام خود در آن استخر دریافت می‌کند. توکنی که دریافت کردند، که اطلاعات مربوط به میزان بدهی آنها را ذخیره می کند، سپس از بین می رود.

از زمان به‌روزرسانی Uniswap نسخه 2، هزینه پروتکل جدیدی معرفی شده است که می‌توان آن را از طریق رأی‌گیری جامعه فعال یا غیرفعال کرد و اساساً 0.05٪ از هر 0.30٪ کارمزد معامله را به صندوق Uniswap ارسال کرد تا بودجه توسعه آینده را تأمین کند. این گزینه کارمزد در حال حاضر غیرفعال است، با این حال، اگر زمانی فعال شود، این بدان معناست که LPS شروع به دریافت 0.25٪ از هزینه های معاملاتی استخر می کند.

نحوه تعیین قیمت توکن

یکی دیگر از عناصر مهم این سیستم نحوه تعیین قیمت هر توکن است. به جای یک سیستم دفتر سفارش که قیمت هر دارایی توسط بالاترین خریدار و کمترین فروشنده تعیین می شود، Uniswap از یک سیستم بازارساز خودکار استفاده می کند. این روش جایگزین برای تعدیل قیمت دارایی بر اساس عرضه و تقاضای آن از یک معادله ریاضی طولانی مدت استفاده می کند. با افزایش و کاهش قیمت یک سکه بسته به نسبت تعداد سکه ها در استخر مربوطه کار می کند.

توجه به این نکته ضروری است که هرگاه شخصی یک توکن ERC-20 جدید به Uniswap اضافه کند، آن شخص باید مقدار معینی از توکن ERC-20 انتخابی و مقدار مساوی توکن ERC-20 دیگر را به منظور شروع استخر نقدینگی اضافه کند.

معادله تعیین قیمت هر توکن x * y = k است که مقدار توکن A x و مقدار توکن B y است. K یک مقدار ثابت است، یعنی عددی که تغییر نمی کند.

برای مثال، باب می‌خواهد با استفاده از استخر Uniswap LINK/ETH، یک پیوند زنجیره‌ای (LINK) را با اتر مبادله کند. باب تعداد زیادی REF به استخر اضافه می کند که نسبت REF در استخر به اتر را افزایش می دهد. از آنجایی که مقدار K باید بدون تغییر باقی بماند، به این معنی است که ارزش اتر افزایش می‌یابد در حالی که ارزش پیوند در استخر کاهش می‌یابد. بنابراین، هرچه باب پیوندهای بیشتری درج کند، اتر کمتری در ازای دریافت می‌کند، زیرا قیمت آن افزایش می‌یابد.

اندازه استخر نقدینگی همچنین تعیین می‌کند که قیمت توکن‌ها در طول معامله چقدر تغییر می‌کند. هرچه پول یا نقدینگی بیشتر در استخر باشد، انجام معاملات بزرگ بدون کاهش قیمت بسیار آسان تر است.

داوری

معامله گران آربیتراژ جزء مهم اکوسیستم Uniswap هستند. اینها معامله گرانی هستند که در یافتن اختلاف قیمت در چندین صرافی تخصص دارند و از آنها برای کسب سود استفاده می کنند. به عنوان مثال، اگر بیت کوین با قیمت 35500 دلار در کراکن و 35450 دلار در بایننس معامله می شد، می توانید بیت کوین را در بایننس بخرید و آن را در کراکن بفروشید تا سودی به دست آورید. اگر این کار را با حجم زیاد انجام دهید، می توانید سود قابل توجهی با ریسک نسبتاً کم به دست آورید.

کاری که معامله‌گران آربیتراژ در Uniswap انجام می‌دهند این است که توکن‌هایی را پیدا کنند که بالاتر یا پایین‌تر از میانگین قیمت بازارشان معامله می‌شوند - در نتیجه معاملات بزرگی که باعث عدم تعادل در استخر و کاهش یا افزایش قیمت می‌شوند - و بر این اساس آنها را خریداری یا بفروشند. آنها این کار را تا زمانی انجام می دهند که قیمت توکن مطابق با قیمت سایر صرافی ها باشد و سود بیشتری حاصل نشود. این رابطه هماهنگ بین سیستم سازندگان بازار خودکار و معامله‌گران آربیتراژ چیزی است که قیمت توکن Uniswap را با بقیه بازار حفظ می‌کند.

نحوه استفاده از Uniswap

شروع کار با Uniswap نسبتاً آسان است، با این حال باید مطمئن شوید که قبلاً یک کیف پول با قابلیت ERC-20 مانند MetaMask، WalletConnect، Wallet Coinbase، Portis یا Fortmatic دارید.

هنگامی که یکی از این کیف پول ها را دارید، باید اتریوم را به آن اضافه کنید تا در Uniswap معامله کنید و هزینه گاز را پرداخت کنید، که به آن کارمزد تراکنش های اتریوم گفته می شود. هزینه های گاز بسته به تعداد افرادی که از شبکه استفاده می کنند از نظر قیمت متفاوت است. اکثر خدمات کیف پول مطابق با ERC-20 سه گزینه برای پرداخت در بلاک چین اتریوم در اختیار شما قرار می دهند: آهسته، متوسط یا سریع. آهسته ارزان ترین گزینه است، سریع گران ترین گزینه است و متوسط جایی در این بین است. این تعیین می کند که تراکنش شما با چه سرعتی توسط ماینرها در شبکه اتریوم پردازش می شود.

  1. به https://uniswap.org بروید
  2. «استفاده» را فشار دهید از Uniswap در گوشه بالا سمت راست استفاده کنید.
  3. به بخش «اتصال کیف پول» در گوشه سمت راست بالا بروید و کیف پولی را که دارید انتخاب کنید.
  4. وارد کیف پول خود شوید و به آن اجازه دهید به Uniswap.5 متصل شود. در صفحه، این گزینه به شما داده می شود که مستقیماً با استفاده از گزینه های کشویی کنار بخش های «از» و «به»، توکن ها را مبادله کنید.
  5. انتخاب کنید کدام توکن را می خواهید مبادله کنید، مقدار را وارد کنید و روی "swap" کلیک کنید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 4
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 5
  • بازدید سال : 11
  • بازدید کلی : 160
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه